Bademin içeriğinde bulunan tekli doymamış yağ asitleri, lif, E vitamini ve antioksidan bileşenler sayesinde kötü kolesterolü düşürdüğü; kalp sağlığını koruduğu bilimsel olarak da desteklenmiş durumda. 2015 yılında Journal of the American Heart Association dergisinde yayımlanan ve Dr. Penny Kris-Etherton liderliğinde yürütülen bir çalışmada, günlük 42 gram badem tüketen bireylerde 6 hafta sonunda LDL kolesterol düzeyinde ortalama 5,3 mg/dL düşüş görüldü. Araştırmaya göre badem tüketimi sadece kolesterolü değil, aynı zamanda karın çevresi yağlanmayı da azaltıyor. Bu durum, bademin kalp-damar sağlığı üzerindeki çok yönlü etkisini ortaya koyuyor. Bademin suya bekletilmesi, sadece geleneksel bir yöntem değil; aynı zamanda sindirimi kolaylaştıran bir işlem